Hip-hop


Svi vi koji me već duže vrijeme pratite znate kako se u slobodno vrijeme bavim repanjem koje je neizostavan dio Hip-hop kulture. U današnjem blogu ću vam približiti spomenutu kulturu i pokušati ću objasniti što mi ona znači.  Hip-hop kultura sadrži četiri ili po nekima pet elemenata: Repanje, DJ-anje, grafiti, breakdance i beatboxanje.
Još od najranijih dana rap je bio glazbeni žanr sa društvenom i političkom porukom. Ono što me je na prvu privuklo kod rappa je, upravo ta, odrješitost i direktnost kada je socijalno-politička kritika u pitanju.  Rap se kod nas pojavio sredinom devedesetih i obrađivao je neke teme koje su do tada bile taboo kao npr: odrastanje u kvartu ili porast sitnog kriminala u državi. Ono što karakterizira pravog repera jest brutalna, ponekad čak, i bolna iskrenost bezobzira na to tko mu se suprotstavlja i tko mu proturječi. Pravi reper je konzistentan i ne mijenja svoje mišljenje tako lako! Mnogi ljudi tvrde kako je hip-hop loš po mlade ljude jer su reperi drski i puno psuju, ali kada se pogleda šira slika dođe se do zaključka da je taj kulturni pokret zaista mnogo više od pukog psovanja. Hip-hop spaja ljude, preplavljuje ih pozitivnom energijom i uči ih kritički razmišljati. Ukoliko želite postati dobar reper prije svega morate biti elokventni morate znati o čemu, točno, repate u pjesmama i ne možete tek samo tako dođi na binu i baljezgati gluposti. Ja uvijek gledam da moje pjesme imaju duboku poruku i da ne budu isprazna priča koja će ljudima biti zanimljiva tjedan dana i onda će toj pjesmi isteći rok trajanja. Na sreću sam na vrijeme otkrio rap i našao svoje mjesto u njemu jer da se to nije dogodilo sigurno ne bih bio ovoliko entuzijastičan prema životu. Za mene rap predstavlja ljubav, pozitivnost i posvećenost vlastitom radu. Preko njega sam naučio neke stvari koje se u školi prešućuju i na njih se gleda kao na taboo temu. Hip-hop vas uči poštovanju, prijateljstvu i lojalnosti i zato je koristan za socijalni život svakog čovjeka! Naravno, nije uvijek sve pozitivno i treba se prisjetiti i uličnih obračuna američkih rap klanova tijekom 90-tih, ali hvala Bogu taj trend kod nas nije došao.
Ova supkultura je srušila neke barijere na Balkanu i pokazala kako Hrvati, Bošnjaci i Srbi mogu raditi zajedno za dobrobit svojih naroda. Drago mi je vidjeti da zadnjih godina interes za hip-hop kulturu raste i nadam se da će u godinama ispred nas mladi ljudi krenuti putem rappa i hip-hopa i pomoću njega uspjeti pronaći sebe.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Jantar: Boli me kara za ljude koji misle da promoviram sotonizam! (INTERVJU)

Indijanska priča o dva vuka!

Agent CIA-e priznao: Ubio sam Boba Marleya! (FOTO+VIDEO)