Nacionalni identiteti


Domoljublje i nacionalna svijest prisutni su svugdje u svijetu, bez obzira o kojoj se naciji radi. Svaka nacija ima izgrađen identitet, tradiciju i obilježja. Unatoč tome, nije mi jasno zbog čega uzdizanje nacionalnog identiteta dosta puta prelazi u šovinizam jer se drugoj naciji želi oduzeti pravo da bude autohtona? Ako se netko izjašnjava kao Brazilac, Urugvajac, Kamerunac ili što ja znam kako glupo je donositi sud o njemu samo na osnovu toga! Jednostavno, nacionalnost se kod svakog čovjeka stječe slučajno i to nije stvar na koju možemo utjecati. Nije mene nitko pitao želim li  biti Hrvat ili bi, pak, radije bio iz Obale Bjelokosti. Ljudi se dosta međusobno koškaju  zbog nekih nacionalnih identiteta ne razmišljajući kako ih je taj identitet zapao slučajno i kako ga nisu mogli izabrati. Kada sam morao tražiti novac za operaciju pomoglo mi je mnogo ljudi različitih nacionalnosti i to je dokaz kako nacionalna odrednica uopće ne utječe na karakter čovjeka.  Mnoga djeca na internetu se svađaju oko svojih nacionalnosti, a zapravo još nisu ni formirali svoje samostalno mišljenje, već je njihovo mišljenje produkt lošeg utjecaja na njih. Po mom mišljenju glupo je zanositi se nekim velikim nacionalnim identitetom i misliti kako je naš narod onaj najbolji i najčišći jer ne postoji narod koji je najbolji i koji je dosegao svoju konačnu superiornost. Ljudski karakter je individualna stvar i samo po tome možemo suditi kakav je tko, a nacionalni identitet određuje samo našu rasu, jezik i običaje, ali to je sve manje bitno jer smo svi mi ljudi i moramo biti tolerantni prema drugima i drugačijima pošto je takvo razmišljanje jedino pravedno. Netko može biti ponosan na svoj nacionalni identitet, ali bi to trebao raditi na zdrav način bez da diskriminira drugačije ljude od sebe.  Za mene je nacionalni identitet samo nešto površno i koristim ga samo za konstruktivne stvari.  Iako navijam za Hrvatsku kada ona igra protiv nekog drugog ne tvrdim da sam ja nešto bolji od nekog čovjeka jer navijam za Hrvatsku, a on navija za Češku. Trudim se pomagati globalnoj zajednici oko sebe i razmišljati globalno jer kao vjernik smatram da smo svi mi djeca Božja bez obzira na naše razlike. Ja sam kozmopolit i zaista želim pomoći kome god mogu bez obzira na njegovu nacionalnost jer to je, po nekom mom rasuđivanju, jedino pravedno i moralno. Političari nam trube kako je nacionalni identitet važan i kako su oni druge nacionalnosti lopovi, a onda zajedno idu na fešte  i tamo se oblokavaju. Sve je to izmišljeno kako bi se pažnja naroda skrenula na nešto drugo i okupirala nečim nebitnim dok se prave stvari događaju iza kulise.
Na kraju bih rekao kako svatko ima pravo isticati svoj nacionalni identitet, ako to radi na pravi način i ne prelazi granicu šovinizma, te se trudi pomoći svojoj naciji da bude bolja u suživotu sa drugim narodima.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Jantar: Boli me kara za ljude koji misle da promoviram sotonizam! (INTERVJU)

Indijanska priča o dva vuka!

Agent CIA-e priznao: Ubio sam Boba Marleya! (FOTO+VIDEO)